Lies & Teije's reis website

Richting Italië, via Reutte in Oostenrijk

Je bent hier: Home -> Europa -> Italië -> Reisverslag Italië -> 19 mei

Italië, zomer 2004, richting Italië, via Reutte in Oostenrijk

We gaan naar Italië!Tja, waarom Italië?
Eigenlijk ligt het niet zo voor de hand want we hebben geen van beide veel affiniteit met het land. Maar het is het enige grote West-Europese land dat we nog niet echt bezocht hebben en het moet er toch wel erg mooi zijn en dat gaan we deze reis dus ontdekken. En in eerste instantie waren we uitgenodigd door een adverteerder voor een weekje op een camping. Maar de camping zelf weet van niets wanneer we ze bellen. Achteraf blijkt het allemaal een misverstand en hadden we daar gewoon heen kunnen gaan.
Even rusten Even rustenOm 10 uur zijn we weg en al gauw razen we over de Duitse Autobahn. We zijn bij Nieuweschans de grens overgegaan en rijden via Osnabrück naar Kassel en vandaar verder naar het zuiden. Na 600 kilometer hebben we wel behoefte aan een wat langere pauze, die we hier dan ook nemen.
Het is grappig om de kilometers aan je voorbij te zien trekken. Je ziet het landschap veranderen, dorpjes in de verte liggen maar op de een of andere manier is je perspectief anders wanneer je van tevoren weet dat je een hele lange rit gaat maken. Je denkt in honderden kilometers in plaats van enkele. Wanneer we een stukje tweebaansweg moeten volgen en door dorpjes rijden zie je de werkelijkheid ineens weer van een stuk dichterbij.
Eerste blik op de AlpenHetzelfde overkomt ons wanneer we na 900 kilometer ineens weer op langzame tweebaanswegen gaan rijden. Alsof we uit 'warp' gaan en weer in de gewone wereld terechtkomen. Een wereld die wel heel erg mooi is, zo vinden wij wanneer we de Alpen weer voor ons zien liggen!
We hadden geen idee hoe ver we zouden komen vandaag maar tegen 7 uur rijden we Oostenrijk binnen en in het eerste dorpje zoeken we een hotel en we rijden bijna recht op de Zwarte Adelaar af. We worden naar de kamer gebracht door een stokoud, gekromd vrouwtje en we vragen niet eens naar de prijs. Dat zien we morgen wel.
Uitzicht vanaf ons balkon Lies op het balkonHet uitzicht vanaf ons balkon is in ieder geval geweldig en het is nog lekker weer ook. Morgen rijden we door naar Italië, maar nu gaan we eerst nog even dit Alpendorp in.
Reutte is een karakteristiek Oostenrijks dorp maar het valt ons op dat hier ontzettend veel allochtonen leven. Ook de buitenlandse restaurants zijn hier goed vertegenwoordigt en nadat we uitgebreid op een terrasje hebben doorgebracht (in t-shirt, tot half 9) halen we een broodje Kebab bij de Turk die we in onze kamer opeten.
Ons hotel in ReutteWe zijn alweer helemaal in vakantiestemming, zeker nu we ook bergen om ons heen hebben. Het geeft ons een heerlijk gevoel dat je na 1 dag rijden al zo helemaal in een andere sfeer dan de Nederlandse kunt zijn.
Wat Italië betreft en onze reisplannen daar? We hebben ons heel summier voorbereid, wat plaatsen genoteerd en we zien wel hoe het plan zich ontwikkelt. Vlak voor we hier aankwamen hebben we bedacht dat we morgen, na een tochtje door de Alpen, als einddoel wel een camping bij Venetië kunnen kiezen om die stad eens te bekijken. Daarna misschien richting Genua, dan weer naar het zuiden: de Cinque Terre, Pisa, Florence, Rome natuurlijk en dan zien we wel weer verder. Pompeï staat natuurlijk ook op de lijst. Maar nu genieten we eerst nog even van het mooie uitzicht hier.